Retourbeleid

Algemeen:

 

Vanaf de eerste mail die u naar een klantenservice stuurt over uw retourzending wordt deze in behandeling genomen. Door drukte is het niet altijd mogelijk om direct te reageren. Meerdere mails sturen is niet nodig: het wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Mocht u om wat voor reden dan ook niet tevreden zijn met de ontvangen bestelling, neem dan contact met ons op (banjola.nl/pages/contact) banjola streeft ernaar dat onze klanten 100% tevreden zijn met het product dat zij van onze leveranciers hebben gekocht. Als u problemen heeft met de verzending of het product neem dan contact met ons op en ons team zal u onmiddellijk helpen.

 

Het kan weleens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

 

U heeft na annulering nogmaals 30 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €13 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@banjola.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 

Mocht het product beschadigen of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

  1. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is, zijn deze producten niet retourneerbaar.
  2. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument (maatwerk):
  3. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  4. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.



Beschadigde producten bij aankomst

Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat je product beschadigd raakt tijdens het transport. Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode, voor de snelste oplossing stuur je ons een email met een foto waarop het beschadigde deel

van het item te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen

 

Voor defecten leveren wij de eerste keer altijd een nieuw pakketje of een terugbetaling. Komt het de tweede keer defect aan? Dan betalen we je volledige aankoopbedrag terug. Voor vragen omtrent beschadigde product bij aankomst kun je contact opnemen via

 

Productiefouten of defecten na gebruik

Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat zich al enige tijd een productiefout voordoet. Het moet echt gaan om een gebrek. Met andere woorden: het onderdeel is kapot en het voldoet net meer aan de norm die de fabrikant heeft voorgeschreven. Slijtageonderdelen zijn uitgesloten van productiefouten of defecten. Onder

slijtage onderdelen vallen onder andere maar niet uitsluitend:

* Aandriifriemen

  • ACCU's,
  • Remblokjes en -schijven, remvoeringen, remtrommels,
  • Kettingen, lampen, pignons, banden en slangen
  • Bewegende onderdelen in de breedste zin van het woord



Voor vragen over productiefouten of defecten na gebruik kun je contact opnemen via onze klantenservice.

 

Levering van verkeerde producten

Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen correct te verwerken. Helaas kan het gebeuren dat er soms bestellingen doorheen glippen en wij je een verkeerd product leveren. Natuurlijk lossen we dit op en sturen we je kosteloos de juiste bestelling op. Voor vragen over de levering van verkeerde producten kun je contact opnemen via de klantenservice 

 

KLIK HIER VOOR ONZE CONTACTPAGINA

 

Veelgestelde vragen over on retourbeleid



Mocht het nog niet duidelijk zijn dan hebben we hier enkele veel gestelde vragen over ons

retourbeleid opgesomd:

  1. Wat is de retourperiode?

Je kunt een product binnen 30 dagen retourneren nadat je je bestelling hebt ontvangen.

 

  1. Hoelang duurt het voor ik mijn terugbetaling ontvang?

Een volledige terugbetaling zal worden uitgegeven aan de oorspronkelijke

Vanaf het moment dat het pakket is aangekomen kijken wij of alles in goede staat is. Wanneer dit bevestigd is proberen wij binnen 5, maar maximaal 14 dagen het bedrag terug te storten.
Zorg dat u een track & trace code levert voor het zo gemakkelijk mogelijk verwerken van uw retour.

Let op: De meeste financiële instellingen hebben gemiddeld 3-5 werkdagen nodig om de terugbetaling te verwerken.

 

  1. Moet ik betalen voor mijn retourzending?

Ja, alle klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending. Wij raden dan u aan retourzendingen met een Track & Trace te verzenden, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen dagvaarden voor zoekgeraakte retourzendingen.

 

  1. Kan ik mijn product terugsturen zonder contact met jullie op te nemen?

Nee, je dient contact met ons op te nemen voordat je een retourzending verstuurt, aangezien het retouradres anders kan zijn dan het adres waar je bestelling oorspronkelijk vandaan kwam.

 

  1. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

 

Je kunt contact met ons opnemen via e-mail op info@banjola.nl of op Onze Contactpagina. Het team

van Banjola werkt van maandag tot Vrijdag, van 08:00 tot 19:00 per week. Wij garanderen altijd een reactie binnen 3 werkdagen en helpen je graag verder!

 

  1. Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?

Voor de snelste oplossing, voeg een foto wij waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het item te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen. Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 30 dagen na

ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode

 

Product ruilen?

 

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. "U kunt hiervoor contact opnemen met info@banjola.nl Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.”




Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

 

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen: info@banjola.nl

 

Samenvattend algemeen recht op retour:

- Retourtermijn: Klanten kunnen artikelen binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.

- Retourtermijn: 30 dagen voor retourneren na herroeping.

- Terugbetaling: Volledige terugbetaling inclusief verzendkosten; Klanten dragen de verzendkosten voor retourzending (ca. €13 ).

- Conditie van het product: Artikelen moeten in de originele staat en verpakking worden geretourneerd.

 

Speciale condities:

- Beschadigde of verkeerde producten: neem binnen 30 dagen contact op met foto van het defect.

- Uitsluiting van ruilen: Verzegelde producten, op maat gemaakte of persoonlijke artikelen.

- Productiefouten: uitsluiting van aan slijtage onderhevige onderdelen zoals batterijen, remmen, etc.

Proces en contact:

- Neem contact op voordat u retourneert: Het retouradres kan variëren, dus vooraf contact is noodzakelijk.

- Contactgegevens: E-mail: info@banjola.nl Telefoonnummer: +1 (205) 3418283

- Onjuist afleveradres: Neem onmiddellijk contact op met de klantenservice.

 

CONTACTGEGEVENS:

Handelsnaam: Inspire Growth Limited
KVK-Nummer: 85234212
E-mailadres: info@banjola.nl
Telefoonnummer: +1 (205) 3418283
Fysiek adres: Westerzicht 693, Vlissingen, Zeeland, 4385 CC, Nederland (geen bezoekadres)

Nog vragen? Bekijk onze Veelgestelde Vragen
Of neem contact op via onze Contactpagina